Proiectul strategic uriaș, care unește Moldova și Ardealul, sabotat ‘din interior’: CNIR cere daune uriașe, în instanța

Un proiect de infrastructură care ar trebui să unească două provincii istorice, Autostrada Unirii A8, a fost tras pe linie moartă de contestațiile abuzive ale unei firme românești. CNIR acuză SC Kido Consult Project Construct de blocaj premeditat și o dă în judecată pentru a recupera prejudiciul.

Compania Naţională de Investiţii Rutiere (CNIR) a depus acţiune în instanţă împotriva SC Kido Consult Project Construct SRL, prin care doreşte să recupereze prejudiciul produs în urma blocării cu rea-voinţă a procedurii pentru atribuirea contractului pentru proiectarea şi execuţia tronsonului 1 Moţca-Târgu Frumos al Autostrazii Unirii A8. CNIR cere plata unor despăgubiri în valoare de 220.000 lei.

”Compania Naţională de Investiţii Rutiere a depus acţiune în instanţă împotriva SC Kido Consult Project Construct SRL, prin care doreşte să recupereze prejudiciul produs în urma blocării cu rea-voinţă a procedurii pentru atribuirea contractului pentru proiectarea şi execuţia tronsonului 1 Moţca-Târgu Frumos al Autostrazii Unirii A8. Considerăm că, prin cele două cvasi-contestaţii depuse la Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor (CNSC), contestaţii neîntemeiate şi care nu au respectat prevederile legale, SC Kido Consult Project Construct a încercat blocarea procedurii de atribuire a contractului, şi, implicit realizarea unui proiect de importanţă majoră pentru infrastructura naţională şi europeană”, informează CNIR.

O firmă românească oprește Unirea prin infrastructură. CNIR dă în judecată Kido Project

La contractul de aproximativ 6 miliarde lei pentru construirea tronsonului Moţca-Târgu Frumos (27 km), Kido Consult Project Construct SRL a depus două contestaţii (pe 28 aprilie 2025 şi pe 19 mai 2025) pe care CNSC le-a respins.

Compania Naţională de Investiţii Rutiere a menţinut termenul de 20 mai 2025 pentru deschiderea ofertelor, dată la care au fost depuse şase oferte de la constructori din România, Italia şi Turcia, iar firma Kido nu s-a numărat printre operatorii economici înscrişi în procedura de atribuire a contractului.

”În cadrul acţiunii de chemare în judecată pentru repararea prejudiciului cauzat, pe care am depus-o la Tribunalul Bucureşti, CNIR a solicitat plata unor despăgubiri în valoare de 220.000 lei. Această sumă este echivalentul cauţiunii pe care ar fi trebuit să o depună odată cu respectivele contestaţii, în conformitate cu prevederile Legii 101/2016”, a precizat directorul general al Companiei Naţionale de Investiţii Rutiere, Gabriel Budescu.

Sursa: www.stiripesurse.ro

Ultimă oră – Mascații au descins în București și Ilfov: percheziții într-un dosar de evaziune fiscală / Prejudiciu de 2,3 milioane de lei

AC Milan a acceptat o ofertă de la Al-Hilal pentru Theo Hernandez