Companiile auto sunt responsabile pentru aproximativ 60% din vânzările de maşini noi în Europa.
Italia acordă anual subvenţii de 16 miliarde de euro, urmată de Germania, cu 13,7 miliarde de euro, Franţa, cu 6,4 miliarde de euro, şi Polonia, cu 6,1 miliarde de euro, conform studiului companiei de consultanţă Environmental Resources Management (ERM), publicat luni.
Companiile oferă maşini ca beneficii pentru angajaţi, deseori compensând impozitele şi consumul de combustibil. În cele patru ţări, aproximativ 15 miliarde de euro merg către subvenţionarea de SUV-uri, şoferii beneficiind în medie de avantaje fiscale anuale de 6.800 euro, care ajung până la 21.600 euro pentru modelele mai mari, poluante, conform studiului.
„Este complet ilogic şi inacceptabil, miliarde de euro din banii contribuabililor încă sunt cheltuiţi cu o tehnologie care este total opusă agendei Comisiei Europene către o tranziţie verde”, a afirmat Stef Cornelis, director în cadrul T&E, pentru Reuters.
Context
Studiul vine într-un moment în care vânzările de vehicule electrice în Europa sunt în scădere, parţial deoarece sunt mai scumpe decât modelele echivalente alimentate cu combustibili fosili.
În UE, vânzările de vehicule complet electrice s-au redus cu 43,9% în august, cele mai mari pieţe EV – Germania şi Franţa – înregistrând scăderi de 68,8% şi, respectiv, 33,1%, conform datelor din industrie.