Rectorul SNSPA pune întrebarea de 1000 de puncte: De unde are Mircea Geoană atâția bani? Finanțări dubioase în campanie

„Numai dumnealui ne poate spune cum a reușit să acopere cheltuielile de până acum legate de campania electorală. Eu am semnalat acest lucru de câteva luni. Nu există campanie fără bani.  În cazul partidelor parlamentare, finanțarea se face prin partide, transparent și pe baza unor legi destul de clare.

În cazul unui independent, în opinia mea, este aproape imposibil să strângi cel puțin 20 de milioane de lei pentru o campanie. Faptul că Mircea Geoană ignoră total acest subiect nu este un semn bun”, a afirmat Remus Pricopie, într-un interviu pentru aktual24.ro.

Rectorul SNSPA susțien că alegătorii, atunci când votează, au dreptul să știe cine sunt finanțatorii din spatele unui politician.

„Dacă nu face publice aceste date, fiecare dintre noi poate să-și imagineze orice, inclusiv că acel politician este candidatul finanțatorilor, nu candidatul românilor. Iar Mircea Geoană, din păcate, are o lungă tradiție atunci când vine vorba de finanțări dubioase. Unele sunt documentate video și se găsesc pe YouTube.”, precizează Pricopie.

El a fost întrebat și despre partidul DREPT, despre care membrii săi afirmă că îi reprezintă pe candidații independenți și micile partide, în vreme ce PSD susține că ar fi de fapt „partidul lui Geoană”, camuflat.

Este puțin cam târziu să mai construiești branduri politice. Dacă acest partid va fi pe buletinul de vot, mulți dintre alegători nu vor ști despre ce este vorba, pe cine reprezintă, cine sunt candidații în localitățile / județe lor.

Nu este exclus să obțină un anumit număr de voturi, dar este exclus să aibă un rezultat care să modifice semnificativ tabloul politic de ansamblu. Pot să va dau zeci de exemple de partide care au candidat în alegerile parlamentare, dar care au obținut câteva mii de voturi”, a spus acesta.

Cât despre prezidențiabila Lasconi, Pricopie susție că reprezintă un balon de oxigen pentru USR.

Elena Lasconi a fost pentru USR, după eșecul electoral din iunie, un mare balon de oxigen: un alt stil de comunicare, o persoană deschisă, cu o poveste de succes politic, în orașul în care este primărița. Pe acest fundal, Lasconi a crescut în sondaje, ajungând până spre 14-15%, adică aproape dublu față de scorul partidului.

Cu toate astea, Elena Lasconi a început să scadă, iar explicație este una de anduranță, nu numai a candidatului, dar și a formațiunii politice care o susține.

Aici apare iar o confuzie destul de mare: o competiție pentru prezidențiale nu este a unui singur om. Este o competiție de idei, de proiecte, de echipe. Un singur om, fără ajutorul partidului, nu are cum să fie prezent, cu mesaje politice, la Ploiești, Cluj, Suceava, Constanța, în toate celelalte localități ale României și în stăinătate, acolo unde sunt români cu drept de vot”, conchide rectorul SNSPA.

Centrul Infotrafic: Accident în care au fost implicate două convoaie militare, pe DN 2B, în judeţul Brăila/ Un şofer, rănit/ Circulaţia rutieră este oprită pe ambele sensuri de mers, valorile de trafic fiind în creştere

Lasconi încearcă să-și spele imaginea după ce a jignit diaspora. O fostă colegă o face praf pe șefa USR