„Aşteptăm cu încredere aprobarea finală din partea Comisiei Europene pentru a proceda la finalizarea tranzacţiei”, a informat Ministerul italian al Economiei într-un comunicat de presă.
Compania ITA Airways a fost înființată în 2020, drept continuatorul Alitalia care intrase în faliment. Firma aviatică aparține guvernului italian, prin Ministerul Economiei și Finanțelor.
În 2023, statul italian şi Lufthansa au semnat un acord referitor la intrarea grupului german în capitalul ITA Airways, după mai mulţi ani de căutări, fără succes, a unui cumpărător pentru vechea Alitalia. Potrivit termenilor acestui acord, într-o primă fază, Lufthansa urmează să preia o participaţie minoritară de 41% la ITA Airways pentru 325 milioane de euro, cu opţiunea ca în timp să îşi majoreze participaţia până la 100%, în cadrul unei tranzacţii cu o valoare de peste 800 milioane de euro.
Potrivit presei italiene, Lufthansa a cerut, însă fără succes, o reducere cu 10 milioane de euro a preţului pe care trebuie să îl plătească pentru restul de 49% din acţiunile ITA Airways. Profitând de o clauză prevăzută în contractul de fuziune, Lufthansa a invocat o diminuare a valorii ITA Airways aşteptată în ultimul trimestru din 2024 pentru a-şi justifica această revizuire a preţului plătit.
„Italia nu îşi va vinde ieftin compania aeriană”, a subliniat o sursă din cadrul Guvernului de la Roma.
Pe fondul impasului cu privire la preţul de vânzare a ITA Airways, ministrul italian al Economiei, Giancarlo Giorgetti, a refuzat săptămâna trecută să semneze un pachet de concesii cerute de Comisia Europeană. Bruxelles-ul a solicitat vânzarea unor sloturi aeroportuare către alte companii aeriene pentru protejarea concurenţei.
Acordul final referitor la preluarea ITA Airways vine după două tentative nereuşite ale Lufthansa de a intra în capitalul Alitalia, în 2009 şi 2019.