Cel mai mare producător de baterii pentru maşini electrice din lume a prezentat la Salonul Auto Internaţional de la Shanghai o baterie care ar putea schimba fundamental rolul pe care îl au maşinile electrice în piaţa transportului de persoane, oferind o autonomie extinsă într-un interval de timp doar puţin mai mare decât cel necesar alimentării cu benzină sau motorină.
CATL susţine că noua sa baterie Shenxing oferă o autonomie de aproximativ 512 kilometri după doar 5 minute de încărcare, cu peste 112 kilometri peste performanţele bateriei prezentate recent de rivalul chinez BYD şi mult peste Tesla sau alţi constructori europeni. BYD a anunţat recent o baterie care oferă o autonomie de 400 de kilometri după 5 minute de încărcare, în timp ce Tesla oferă aproximativ 320 de kilometri după 15 minute de încărcare, scrie CNN, potrivit antena3.ro.
„Obiectivul nostru este ca bateria CATL Shenxing să devină standardul industriei de maşinile electrice, oferind utilizatorilor o experienţă mai convenabilă şi independentă de a călători”, a declarat la Shanghai Gao Huan, Chief Technology Officer al CATL.
Gao Huan a anunţat că noua baterie Shenxing va fi prezentă în peste 67 de modele electrice încă de anul acesta, dar nu a dezvăluit mărcile sau modelele. Totodată, acesta a spus că noua bateria CATL se comportă foarte bine la temperaturi scăzute, fiind capabilă să se încarce de la 5% la 80% în doar 15 minute la o temperatură de – 10 grade Celsius.
Bateria Shenxing are o autonomie totală de 800 de kilometri şi a fost lansată împreună cu o nouă baterie sodiu-ion, Naxtra, prezentată de CATL drept o altenativă mai ieftină şi mai sigură la bateriile litiu-ion sau cele plumb-acid.
Naxtra promite costuri reduse de producţie, datorită abundenţei sodiului, ar avea un risc mai scăzut de incendiu sau explozie după coliziuni şi ar putea oferi performanţe optime şi la temperaturi scăzute. Cu o autonomie de 500 de kilometri, Naxtra ar urma să intre în producţie la finalul anului.
Anunţul CATL vine la doar o lună după ce BYD a şocat industria auto cu tehnologia sa şi arată concurenţa intensă care se desfăşoară în sectorul maşinilor electrice din China, ceea ce alimentează inovaţia, dar şi preţurile mai mici pentru clienţii finali.
CATL furnizează baterii electrice pentru numeroase mărci, inclusiv Tesla, BMW, Volkswagen şi Ford, şi este cel mai mare producător de baterii pentru maşini electrice încă din 2016, deţinând o cotă de 38% din piaţa mondială, potrivit SNE Research. Rivalul BYD este pe locul doi la nivel mondial, cu o cotă de piaţă de 17,2%.
CATL susţine că una din fiecare trei maşini electrice existente la nivel mondial foloseşte o baterie produsă de ei, ele regăsindu-se în aproximativ 17 milioane de unităţi.