Concluzia despre introducerea unei noi taxe a fost formulată după un studiu realizat de Dacia împreună cu Price Waterhouse Coopers (PWC) și respectă 100% legile europene, spune Mihai Bordeanu.
„Treaba asta e ca și cum am avea inundație în casă și tot ce facem e să ștergem pe jos să scoatem apa, dar nu reparăm țeava respectivă. Așa este și cu Rabla. Este într-adevăr un stimulent pentru achiziție de mașini noi, dar pe de altă parte nu lucrăm la cauză.
Continuă achiziția nefiscalizată de mașini vechi. Statul nu câștigă nimic din asta, statul ne taxează pe noi, pe bună dreptate, că mașinile noi trebuie să fie taxate”, a declarat Mihai Bordeanu, citat de Economedia.ro.
În 2024, existau 3 milioane de autoturisme cu o vechime mai mare de 20 de ani înregistrate în România, potrivit datelor de la Direcția Generale Permise de Conducere și Înmatriculări (DGPCI).
„Singurul lucru care ne lipsește, de altminteri recunoscut și de fostul ministru și chiar și de actualul ministru, este decizia politică. Pentru că aici e o decizie politică, nu e una matematică.
Politica zice să mai vedem, că e o taxă în plus. Nici măcar nu am ajuns să discutăm cuantumul”, afirmă Mihai Bordeanu.
Directorul Dacia spune că introducerea taxei ar putea ajuta în contextul tăierilor de cheltuieli ale statului, legate de ordonanța „trenuleț”, dar și de reduceri de funcționari publici.
„Una dintre variantele propuse este ca taxarea să fie făcută de administrația locală. Ar acoperi o parte din deficitele bugetare, poate fi o sursă de venit din taxarea respectivă și ar beneficia și autoritățile locale de un extra-buget”, a explicat Mihai Bordeanu.