Strategia lui Trump funcționează: Prima companie care mută producția de mașini din Mexic în SUA

Honda a decis să producă următoarea generație a hibridului Civic în statul american Indiana, în loc de Mexic, pentru a evita potențialele tarife vamale asupra unuia dintre cele mai bine vândute modele de mașini, potrivit a trei surse citate de Reuters.

Schimbarea subliniază modul în care producătorii se străduiesc să se adapteze la tarifele de 25% propuse de președintele american Donald Trump pentru mărfurile din Mexic și Canada. În timp ce mai mulți producători auto și-au exprimat îngrijorarea cu privire la taxele vamale, mișcarea Honda ar fi prima măsură concretă luată de o mare companie auto japoneză.

Potrivit surselor citate, al doilea mare producător de automobile din Japonia planificase inițial să producă noua generație Civic în Guanajuato, Mexic, începând din noiembrie 2027. Dar a fost ales Mexicul deoarece creșterea costurilor făcea dificilă producția mașinii în Indiana și Canada.

Potrivit uneia dintre surse, Honda intenționează acum să construiască noul model Civic în Indiana începând din mai 2028, cu o producție anuală preconizată de aproximativ 210 000, a declarat una dintre persoane. Honda va căuta să importe din țări care nu sunt afectate de tarife în cazul în care producția din Indiana nu va satisface cererea.

Toate persoanele au vorbit sub rezerva anonimatului, deoarece informațiile nu au fost încă făcute publice

Un purtător de cuvânt al Honda a refuzat să comenteze modificările aduse planului de producție Civic, adăugând că societatea va continua să ia în considerare cererea și mediul de afaceri în timp ce analizează „producția optimă și alocarea la nivel global”.

Mexicul a fost mult timp un centru de producție cu costuri reduse pentru producătorii japonezi și alți producători mondiali de automobile. Honda trimite aproximativ 80% din producția sa mexicană în Statele Unite, a doua cea mai mare piață auto din lume după China.

Directorul de operațiuni Shinji Aoyama a avertizat în noiembrie că Honda va trebui să se gândească la reorientarea producției în cazul în care Statele Unite vor impune tarife permanente pentru vehiculele importate.

Potrivit Reuters, Honda a vândut aproximativ 1,4 milioane de autoturisme și camioane în Statele Unite anul trecut, inclusiv modele Acura. Aceasta a vândut peste 240.000 de Civic-uri, atât modele pe benzină, cât și modele hibride benzină-electric, făcând din acest automobil al doilea cel mai bine vândut de Honda pe piața americană, după CR-V.

Vânzările în SUA ale modelului Civic, cunoscut pentru prețul său accesibil, au crescut anul trecut cu 21% față de anul precedent, arată datele companiei.

Aproximativ 40% din vehiculele pe care Honda le vinde în SUA sunt importate din Mexic și Canada.

În plus, Honda exportă aproximativ 60.000 de mașini fabricate în SUA în Mexic sau Canada, ceea ce înseamnă că, dacă aceste țări introduc tarife de retorsiune, Honda s-ar putea confrunta cu costuri suplimentare.

Un gigant din industria luxului vrea să achiziţioneze Versace – Tranzacția se ridică la miliarde (Bloomberg)

Trump îi amenință direct pe Zelenski și Putin: Cine nu vrea să ajungă la o înțelegere nu va fi mai fi prin preajmă prea mult timp