Pe segmentul vânzărilor, în prima lună a acestui an, apartamentele au fost căutate cu 39% mai mult decât în aceeaşi perioadă din 2024, casele cu 42%, terenurile cu 43%, iar spaţiile comerciale cu 23%, conform datelor Storia, platforma de imobiliare lansată de OLX, potrivit unei analize Storia.
„Am observat că segmentul vânzărilor a înregistrat creşteri mai mari decât închirierile, un efect al costurilor de finanţare mai stabile din 2024 şi 2025. Totuşi, o surpriză vine din zona închirierilor, unde cererea continuă să crească, chiar dacă într-un ritm mai moderat pe anumite segmente.
Este un rezultat notabil, având în vedere că ne raportăm la anul 2023, un an de referinţă pentru piaţa chiriilor, când cererea a atins niveluri record”, a declarat Monica Dudău, Senior Marketing Manager Storia & OLX Imobiliare.
Pe parcursul anului 2024, comparativ cu anul 2023, interacţiunile utilizatorilor cu anunţurile de închiriere au continuat să crească pentru apartamente (+7%), case (+13%) şi spaţii comerciale (+11%), reflectând o cerere susţinută pentru aceste tipuri de proprietăţi.
Singura categorie care a înregistrat un declin a fost cea a terenurilor de închiriat, cu o scădere de 5% în 2024 faţă de 2023, indicând o diminuare a interesului pentru acest tip de proprietăţi.
Pe segmentul vânzărilor, datele arată un avans puternic al interacţiunilor pentru toate categoriile de proprietăţi. Apartamentele au avut cea mai mare creştere, cu 46% mai multe interacţiuni faţă de anul precedent, urmate de case (+33%) şi terenuri (+28%).
În ceea ce priveşte interacţiunile utilizatorilor cu anunţurile publicate de agenţi şi dezvoltatori pentru proprietăţi de vânzare şi închiriere, acestea au crescut cu 24% faţă de anul anterior.
În paralel, interacţiunile generate de anunţurile listate direct de proprietari au înregistrat o creştere de 29%, sugerând o preferinţă uşor mai accentuată pentru tranzacţiile directe.
Analiza a fost realizată de Storia – platforma de imobiliare lansată de OLX, ca parte din iniţiativa „Drumul inteligent spre acasă”, prin care brandul îşi propune să contribuie la transparentizarea informaţiilor necesare tuturor cumpărătorilor, chiriaşilor, proprietarilor, agenţilor şi dezvoltatorilor, cu scopul de a-i susţine să ia decizii în cunoştinţă de cauză, potrivit comunicatului.