Top șapte servicii pe care românii nu mai cheltuie bani din cauza crizei financiare: Vacanțele și cosmeticele, în top

#image_title

Românii îşi ajustează comportamentele de consum şi economisire într-un ritm tot mai vizibil, pe fondul incertitudinilor economice şi al presiunilor asupra bugetelor personale, potrivit studiului Consumer Trust Barometer, realizat de Exact Business Solutions în iulie 2025.

Conform sursei citate, intenţia de economisire devine reflex de adaptare. 53% dintre români afirmă că au reuşit să economisească în ultimul an – fie regulat, fie ocazional – iar 44% spun că intenţionează să continue să pună bani deoparte în următoarele 12 luni. Este o confirmare a consolidării unui comportament de economisire în masă, devenit normă în multe gospodării urbane.

Referitor la consum, sunt înregistrate puţine categorii de produse / servicii pentru care romanii nu intenţionează să reducă din consum, calitativ sau cantitativ.

Şapte categorii sunt în scădere, cu tendinţă accentuată de downgrade, printre care: cosmetice, băuturi, transport, turism, servicii financiare şi telecomunicaţii, scrie Agerpres.

Analiza intenţiei de consum indică o tendinţă accentuată de downgrade în segmente considerate anterior rezistente. De exemplu: băuturi, cu un scor net de -19 (diferenţa între procentul celor care intenţionează să crească consumul şi cei care plănuiesc să-l reducă) – categoria este afectată de o migrare clară către opţiuni mai accesibile sau către reducerea frecvenţei; transport şi mobilitate urbană înregistrează -17 la scorul net de upgrade, semn că mobilitatea devine o zonă în care consumatorii caută eficienţă şi costuri mai mici; turism, scor net de -15, reflectând o reorientare către vacanţe mai ieftine sau o reducere a frecvenţei călătoriilor.

Consumul prudent devine noua normalitate

“Consumul prudent devine noua normalitate. E o perioadă în care accesibilitatea şi valoarea percepută cântăresc semnificativ mai mult decât in perioada anterioară”, a afirmat Julien Zidaru, Exact Business Solutions, potrivit comunicatului citat.

Studiul Consumer Trust Barometer este derulat online, trimestrial, pe un eşantion 500 respondenţi, reprezentativ în rândul populaţiei adulte din mediul urban. Datele au fost colectate la finalul lunii aprilie pentru primul val şi la începutul lunii iulie pentru al doilea val, şi reflectă atitudinile legate de economie, costul vieţii, încredere şi priorităţi de consum.

Exact Business Solutions este o companie cu experienţă de peste 15 ani în cercetare de piaţă şi servicii de consultanţă.

Sursa: www.stiripesurse.ro

Iranul cere despăgubiri după bombardamentele americane

O asociere româno-turcă va construi lotul 2 al drumului expres Arad-Oradea