Tronsoanele Focşani – Paşcani din A7, tunelurile de la Margina – Holdea din A1, singurele care au rămas în PNRR, cu finanţare 100% asigurată din fonduri europene, alături de câteva proiecte feroviare/ Mai multe proiecte, excluse total sau parţial din PNRR

#image_title

Tronsoanele Focşani – Paşcani din A7, tunelurile de la Margina – Holdea din Autostrada Lugoj – Deva şi câteva proiecte din infrastructura feroviară sunt singurele care au rămas în PNRR, având asigurată finanţare 100^ din fonduri europene, fără a mai fi necesară cofinanţare naţională. În schi,b, mai multe proiecte au fost excluse total sau parţial. Ministerul Transporturilor transmite, marţi, că România nu trebuie să restituie niciun ban aferent proiectelor care au fost excluse.

”Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) anunţă că România nu pierde niciun euro din Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR) destinat sectorului transporturilor. În urma discuţiilor tehnice purtate cu reprezentanţii Comisiei Europene, s-a stabilit că proiectele care rămân în PNRR vor fi finanţate integral din fonduri europene, fără a mai necesita cofinanţare din bugetul de stat”, a transmis, marţi, Ministerul Transporturilor.

Potrivit instituţiei, ajustările financiare necesare – determinate de creşterile de preţuri la materialele de construcţie, energie şi carburant – vor fi acoperite din fonduri europene, conform prevederilor Ordonanţei de Urgenţă nr. 64/2022.

Proiectele care rămân finanţate 100% din PNRR sunt:

Infrastructură rutieră:

•      Autostrada Moldovei (A7), tronsoanele Focşani – Paşcani;

•      Autostrada Lugoj – Deva (A1), secţiunile D şi E (tunelurile de la Margina – Holdea).

Infrastructură feroviară:

•      Toate cele 4 loturi ale tronsonului CF Cluj – Episcopia Bihor;

•      Un lot din tronsonul CF Arad – Timişoara – Caransebeş (Lugoj – Timişoara).

”În privinţa proiectelor care au fost excluse parţial sau total din PNRR, MTI subliniază că nu va fi returnată nicio sumă deja cheltuită. Astfel, România nu va rambursa cei 2,3 miliarde de euro investiţi până în prezent în proiectele deja finalizate sau aflate în stadiu avansat de execuţie”, a mai transmis Ministerul Transporturilor.

Printre acestea se numără:

•      Autostrada Buzău – Focşani (A7) – finalizată şi deschisă circulaţiei;

•      Lotul 1 al Autostrăzii Ploieşti – Buzău (A7) – finalizat şi dat în circulaţie;

•      Secţiunile Leghin – Moşca şi Târgu Mureş – Miercurea Nirajului (A8);

•      Secţiunile Nădăşelu – Poarta Sălajului (Autostrada Transilvania);

•      Loturile 1, 3 şi 4 din tronsonul CF Arad – Timişoara – Caransebeş.

”Toate aceste proiecte vor fi continuate şi duse la bun sfârşit prin Programul Transport 2021–2027 sau din alte surse europene, convenite împreună cu Comisia Europeană”, susţin reprezentanţii instituţiei citate.

 ”Proiectele importante pentru România merg mai departe, cu finanţare europeană. Deciziile luate în dialog cu Comisia Europeană asigură predictibilitate şi continuitate în investiţiile din infrastructură, iar românii vor beneficia de ele, fără povara unei cofinanţări din bugetul naţional”, a transmis ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Ciprian Şerban.

Ministerul transmite că ”modificările privind finanţarea prin PNRR nu sunt cauzate de erori administrative sau de slaba gestionare a proiectelor. Schimbările sunt cauzate de anumite necorelări tehnice între sistemul european de achiziţii (JOUE) şi cel naţional (SICAP), în special privind vizibilitatea publicării unor erate”.

 

Delgaz Grid a descoperit în primele şase luni peste 660 de cazuri de potenţial consum fraudulos de gaze naturale şi energie electrică. Prejudiciul se ridică la aproape 8,5 milioane de lei

Prahova: Intervenţie a Salvamont în sprijinul unui turist străin, rănit în apropiere de vârful Ciucaş. A fost solicitat un elicopter