Un alt proiect eșuat al regimului Ceaușescu: Localitatea din România cu gară și cale ferată, dar în care trenul nu a ajuns niciodată acolo

Acesta este rezultatul unui proiect feroviar început în timpul regimului Ceaușescu și abandonat înainte de a deveni funcțional.

Construcția căii ferate a început în anii ’80, ca parte a unui plan amplu de conectare a municipiului Iași cu orașul Darabani. Până în 1987, șinele au fost extinse până la Drăgușeni, iar o stație de călători a fost ridicată, având peron și spații pentru personalul feroviar. Totuși, trenul care ar fi trebuit să circule pe această rută nu a ajuns niciodată în localitate.

„Trenul nu a circulat niciodată, de când s-a făcut calea ferată. Or fi vrut să fie mai aproape cu transportul, dar totul a rămas aşa. Timpul nu se mai întoarce”, spune cu amărăciune Vica Nistor, o localnică din Drăgușeni, citată de Agerpres.

Unul dintre motivele principale pentru care acest proiect a fost abandonat a fost calitatea slabă a lucrărilor. Pavel Ignat, fost șef al Stației CFR Botoșani, explică că execuția defectuoasă a dus la probleme structurale care au făcut imposibilă operarea trenurilor pe această linie.

„De la Dângeni la Săveni s-a făcut, dar s-au făcut lucrurile aiurea. A început să se surpe. Era un director la Regionala de Căi Ferate Iaşi care a cerut să se facă repede, pentru că aşa cerea regimul comunist. A circulat trenul de vreo două ori, dar terasamentul a luat-o în scurt timp la vale, că lucrările au fost făcute de mântuială”, a declarat Pavel Ignat.

Astăzi, infrastructura feroviară din Drăgușeni este în ruină. Calea ferată și clădirile gării sunt abandonate, iar multe dintre traversele de lemn au fost furate sau distruse de trecerea timpului.

În lipsa unei funcționalități reale, gara a fost transformată, la un moment dat, într-o fermă zootehnică improvizată.

„Am mai trecut pe acolo, că am animale și le duc la păscut în zonă. Acum totul e distrus. Nu mai sunt nici traversele de lemn. A fost aproape de funcționare, pe această cale ferată a fost un singur tren, care a adus piatra pentru construcția liniei. Cât materiale au fost băgate aici… Păcat de investiție!”, spune un pensionar din localitate.

Liviu Ursolinschi, fost secretar al comunei, explică faptul că, de-a lungul anilor, clădirea gării a fost dată în chirie unei familii, fără ca destinația inițială a acesteia să fie vreodată îndeplinită.

Astăzi, localnicii din Drăgușeni privesc cu regret la ceea ce ar fi putut deveni un important nod feroviar pentru regiune, dar care a rămas doar o amintire a ambițiilor neterminate ale regimului comunist.

Volodimir Zelenski i-a cerut scuze lui Donald Trump ‘pentru acel incident’ din Biroul Oval

LIVE TEXT – Război în Ucraina: Trupele ruse au avansat şi mai mult în Kursk