Fostă Trelleborg Automotive Dej, compania, redenumită ulterior Vibracoustic România, a primit în 2013 un ajutor de stat de aproximativ 5,4 milioane euro pentru finanțarea unei investiții totale de peste 15,7 milioane euro în extinderea fabricii sale de piese antivibrație pentru autovehicule din Dej, județul Cluj.
Un an mai târziu, compania a propus modificări tehnice la proiectul inițial, menite să îmbunătățească tehnologia la cererea unor clienți precum Volkswagen și BMW. „Pe cale de consecință, în contextul modului constructiv de colaborare cu Ministerul Finanțelor Publice (MFP) pe fondul Acordului de finanțare, reclamanta a inițiat demersuri pentru a discuta cu MFP despre posibilitatea modificării planului de investiție,” se arată în documentele analizate de Profit.ro.
În decembrie 2015, fără a semnala deficiențe în urma verificărilor, ministerul a revocat acordul de finanțare, invocând nerespectarea termenului de notificare de 10 zile și lipsa unei fundamentări tehnice.
În 2016, compania a contestat în instanță revocarea finanțării. După un prim succes, ÎCCJ a dispus rejudecarea în 2019. În 2022, Curtea de Apel București a dat câștig de cauză companiei, motivând că „din cuprinsul scrisorii de revocare a acordului pentru finanțare nu rezultă în concret împrejurările de fapt relevante care au format convingerea emitentului actului administrativ”. Instanța a mai precizat că MFP nu a dovedit că modificările au fost implementate efectiv înainte de revocare.
Recent, ÎCCJ a confirmat definitiv decizia favorabilă Vibracoustic România.
Vibracoustic România a încheiat anul 2022 cu pierderi de 9,9 milioane lei, o cifră de afaceri de peste 462 milioane lei și un efectiv mediu de 531 de angajați. La nivel global, compania-mamă Vibracoustic SE, deținută de Freudenberg Group, a raportat vânzări de 2,7 miliarde euro în 2023.