Vânzările de bere au atins un nivel scăzut record în primul semestru din 2025 în Germania

#image_title

Vânzările reprezintă un declin de 6,3% comparativ cu primele şase luni din 2024, conform datelor Oficiului federal de statistică din Germania (Destatis).

Scăderi similare s-au mai înregistrat doar în primele luni ale pandemiei, în 2020, şi în semestrul doi din 2023. Pentru prima dată, vânzările de bere au scăzut sub pragul de patru miliarde de litri într-o perioadă de şase luni.

Pe plan intern, vânzările, care sunt încă responsabile pentru aproximativ 82% din volumele totale, au scăzut cu 6,1%, în timp ce în cazul exporturilor declinul a fost de 7,1%, în primul semestru din 2025.

Singura veste bună este pe segmentul berii fără alcool: anul trecut s-au produs în Germania 579 milioane de litri, aproape triplu faţă de acum un deceniu, în timp ce cota de piaţă se situează acum la 9%. Berea fără alcool este populară în special în sectorul ospitalităţii.

Asociaţia berarilor germani atribuie scăderea nu doar modificărilor demografice, ci şi dificultăţilor economice, Germania fiind în recesiune în ultimii doi ani.

“Reducerea încrederii consumatorilor afectează semnificativ berăriile, precum şi restaurantele şi vânzările cu amănuntul”, a afirmat directorul general Holger Eichele. Acesta a avertizat că acordul comercial SUA-UE ar putea spori presiunile asupra exportatorilor.

Conform datelor Eurostat, în 2024, Germania a fost principalul producător de bere din UE (7,2 miliarde de litri, sau 22,2% din producţia totală a UE), şi al doilea exportator al blocului comunitar (1,4 miliarde de litri).

Preţurile producţiei industriale au scăzut cu 0,3% în ritm anual, în iunie

Asociatia Prosumatorilor solicită ANRE să publice preţul de achiziţie al furnizorilor pentru energia prosumatorilor