Victorie enormă a României la CJUE: Transportatorii români au dat lovitura, o obligație controversată a fost anulată

 

CJUE a dat câștig de cauză României, anulând prevederea din Pachetul Mobilitate I care a impus operatorilor de transport rutier să asigure la fiecare 8 săptămâni întoarcerea vehiculului la centrul operațional din statul membru de stabilire, a anunțat vineri Ministerul Transporturilor.

„Ministerul Transporturilor și Infrastructurii și Ministerul Afacerilor Externe salută hotărârea Curții de Justiție a Uniunii Europene din 4 octombrie 2024 în cauza C-547/20, România împotriva Parlamentului European și a Consiliului. Prin această hotărâre, instanța UE a dat câștig de cauză României, anulând prevederea din Pachetul Mobilitate I care a impus operatorilor de transport rutier să asigure la fiecare 8 săptămâni întoarcerea vehiculului la centrul operațional din statul membru de stabilire”, se arată într-un comunicat al Ministerului Transporturilor.

România, Lituania, Bulgaria, Cipru, Ungaria, Malta și Polonia au introdus acțiuni în anulare la Curtea de Justiție împotriva Pachetului Mobilitate adoptat de legiuitorul Uniunii Europene, și anume Parlamentul și Consiliul Europei, în 2020. Măsura prevedea întoarcerea camioanelor în statul membru în care au primit autorizaţia, la fiecare opt săptămâni, lucru care urma să conducă la creșterea numărului de „curse goale” care, în schimb, va genera emisii suplimentare de CO2 din sectorul transporturi rutiere. „Operatorii de transport români sunt obligați să parcurgă 1.300 km în plus pentru a se conforma noilor reguli, în timp ce polonezii, slovacii și ungurii ar trebui să parcurgă jumătate din distanță sau chiar mai puțin. Revenirea la țara de origine la fiecare 8 săptămâni ar însemna 1.000 de camioane în plus zilnic pe drumurile europene și la frontiere, fără nicio justificare economică. Aceasta ar putea duce la 1.160 de tone de emisii de CO2/zi sau 418.000 tone CO2/an”, acuzau statele membre.

Hotărârea CJUE este definitivă

 

„Salut decizia de astăzi a instanței europene. După o perioadă destul de lungă în care transportatorii au resimțit efectele negative ale pachetului Mobilitate I, eforturile echipei comune ale MTI și MAE au fost încununate de succes prin admiterea acțiunii în anulare a României la CJUE, iar prin decizia de astăzi a instanței a fost anulată prevederea privind întoarcerea vehiculului la sediu în 8 săptămâni. Mulțumesc tuturor pentru încredere și susținere”, a declarat Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor și Infrastructurii, potrivit Mediafax.

Ministerul arată că inițierea cauzei face parte din demersurile realizate de România în vederea anulării unor prevederi din Pachetul Mobilitate I considerate ca având implicații negative asupra pieței interne și a competitivității transportului de mărfuri în UE.

Dincolo de inițierea de acțiuni în anularea parțială a Pachetului Mobilitate I, România a intervenit în susținerea acțiunilor în anulare declanșate de alte 6 state membre – Lituania, Bulgaria, Cipru, Ungaria, Malta și Polonia.

CJUE a păstrat celelalte prevederi contestate de România și statele membre.

 

Sursa: www.stiripesurse.ro

Drepturile omului, puse pe plan secund: un influent republican american îi cere lui Biden să trimită arme grele către Israel, inclusiv bombe de 900 de kilograme

MAE anunţă că un nou grup de 74 de persoane, cetăţeni români şi membri de familie de gradul I, majoritatea femei, copii, cazuri medicale, a fost repatriat din Republica Libaneză, la bordul unei aeronave a Forţelor Aeriene Române